MENU

>>>>>>Mengubah Minda,Sikap & Tindakan Bagi Mencapai Kejayaan Dunia & Akhirat!!>>>>>>
HOME
Company
Produk
M.Plan
Testimoni

Fast Track Academy Buat Duit..

Artikel Daripada Majalah Wanita


       
  ..."BAHAGIA ANAK NELAYAN 
       MISKIN KINI JUTAWAN"...


              BAHAGIA PADA NAMA DAN BAHAGIA PADA KEHIDUPAN. ISTILAH INI SESUAI BAGI PUAN BAHAGIA ABDUL MANAN, JUTAWAN MUDA YANG LAHIR DALAM BIDANG E-NETWORKING.  KEJAYAAN WANITA INI SANGAT DIKAGUMI KERANA DALAM TEMPOH SETAHUN SETENGAH, DIA MAMPU MENCATAT KEJAYAAN SEBAGAI USAHAWAN PALING CEMERLANG PADA TAHUN 2009, TOP 9 INCOME EARNER 2009 DAN DIIKTIRAF SEBAGAI JUTAWAN BARU.


                Namun disebalik kejayaannya, kehidupan wanita jutawan ini tidak semudah dilalui. kesusahan hidup semasa kecil di sebuah perkampungan nelayan di sarawak, rumah beratap dan berdindingkan daun nipah masih melekat di mindanya.
                Masih terbayang difikiran, bagaimana si ibu membelikan makanan ayam sedangkan ketika itu mereka tidak memelihara seekor ayam pun. Rupanya makanan itu adlah makanan untuk kami sekeluarga ketika musim tengkujuh," demikian cerita wanita berjaya ini yang juga anak seorang nelayan.
                Tidak setakat itu tetapi saya sendiri pernah bekerja di kilang batu bata untuk membayar yuran sekolah. Biarpun cemerlang di sekolah, tetapi kemiskinan menghalang untuk memasuki universiti. Sekali pun gagal tetapi saya melakukan pelbagai pekerjaan bagi menampung hidup.
                 "Pernah juga bekerja di bank sebagai kerana pada siangnya manakala malamnya bekerja di kilang. Pernah juga terpaksa meminjam dari ceti untuk menolong keluarga dikampung. Paling sedih apabila ayah saya sakit tetapi saya tidak dapat balik ke kampung dan hanya dapat balik setelah ayah meninggal dunia." jelasnya sambil menambah sebelum memasuki bidang E- Networking, dia juga pernah bekerja sebagai promoter di sebuah pasaraya  (Pasaraya Giant di Bukit Tinggi Klang).
                 "Ketika itu saya umpama sebuah mesin yang bekerja untuk membayar hutang dan keperluan harian. Pada pertengahan tahun 2007, abang saya telah memperkenalkan kepada saya dengan perniagaan E-Networking. Mulanya saya tidak percaya tetapi dengan penerangan kukuh dari abang, saya berasa sangat yakin dan harus merebut peluang yang ada."
                 "Disebabkan tiada modal, saya menggadaikan barang kemas untuk permulaan perniagaan ini. Syukur kerana tindakan saya sangat tepat kerana ia berjaya mengubah hidup saya dan keluarga," katanya sambil tersenyum.

GILAP DAYA KEPIMPINAN
                 Sesuatu yang sangat membanggakan, stahun selepas menyertai E-Networking ini, Bahagia diiktiraf memperoleh pendapatan RM300,000 setahun dan selepas itu, dia bersama suami, Muhammad Taufeeq Rosyidi Yusof,24 telah diiktiraf  sebagai jutawan muda apabila memperoleh RM1juta dalam majlis gemilang E-Networking 2009.
                 Bagi Bahagia, antara faktor menarik, antara faktor menarik mengapa dia menyertai syarikat ini adalah kerana sistem pemabayaran secara harian dimana usaha hari ini akan dibayar keesokan harinya. Disinilah platform terbaik untuk menggilap daya kepimpinan dan daya tahan dalam menghadapi cabaran. Kita perlu aktif waktu permulaan dalam perniagaan ini tetapi selepas rangkaian bergerak , Anda akan merasai pengaliran wang dan manusia yang tidak terbatas kerana perniagaan ini menggunakan sistem internet yang tiada batasan" jelasnya lagi.
                 Menyentuh tentang cabaran, pasangan muda ini mengakui ketika baru menceburkan diri dalam bidang ini, ramai kawan yang mempersendakan dirinya serta cuba melemahkan semangat tetapi Bahagia tetap menganggap mereka tidak dipilih oleh Allah untuk mencuba peluang ini.
                 "Ada juga yang mengaku mereka pernah gagal dalam bidang E-Networking tetapi bagi saya senang sahaja, kalau kita masuk sekolah yang terbaik pun, tetapi tidak belajar, tidak rajin dan jika tidak bersistematik pasti gagal juga. Apatah lagi jika berhenti atau beralih arah di tengah jalan."
                  Setelah berjaya, ada juga cabaran yang datang kerana banyak info tidak betul tentang
E-Networking akibat segelintir pihak atau orang perseorangan yang menggunakan untuk kepentingan sendiri," Katanya yang memperoleh RM2000 hingga RM6000 sehari pendapatannya.

RAHSIA KEJAYAAN
                   Menyentuh kewujudan syarikat-syarikat baru, Bahagia memandang ia sebagai satu persaingan sihat. "Saya memegang kepada kata-kata hikmat iaitu "Thank you for being competitor, you make me number one (terima kasih kepada pesaing kerana anda menjadikan saya nombor satu)".
                   "Pada pendapat saya, kita perlu berhati-hati, jangan mudah terpedaya dengan janji kosong semata-mata. Jangan sampai kita membiarkan diri kita sebagai menjadi 'tikus makmal' atau bahan bahan ujian sesuatu syarikat yang belum tentu terbukti berkesan dan kukuh.
                   "Dalam tempoh dua tahun ini, terlalu banyak syarikat yang cuba menarik saya tetapi biasanya syarikat-syarikat itu hanya bertahan enam bulan ke dua tahun sahaja. saya kagum dengan keunggulan syarikat ini dalam melahirkan seramai 70 orang jutawan dalam masa enam tahun selepas syarikat dibuka dan membantu menaik taraf beribu-ribu usahawan E-Networking".
                   "Ini sudah cukup membuktikan bahawa syarikat ini nombor satu dalam malaysia. Bagi saya, telah terbukti begitu ramai berjaya dalam masa yang singkat, andainya saya gagal, itu adalah kerana kelemahan saya sendiri."
                    Bila ditanya rahsia kejayaannya Bahagia menjawab ada empat tiang utama yang menyokong ke arah kejayaan iaitu akhlak yang baik meliputi amanah , bertanggungjawab pada rakan niaga, setia pada syarikat dan bersyukur kepada Allah.
                    "Kedua, ilmu meliputi ilmu asas, ilmu pertengahan dan ilmmu lanjutan. Ketiga amalkan ilmu yang dipelajari


Phoenix SEO Consultant